4 Ocak 2013 Cuma

Erdoğan: ODTÜ yönetiminde acziyet var

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, polis ve öğrencilerin Göktürk - 2 uydusunun fırlatıldığı gün karşı karşıya geldiği Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) yönetiminde acziyet olduğunu söyledi. "Problemimiz ODTÜ ve öğrencilerle değil. Yönetimin bunu kabul etmesi lazım" diyen Erdoğan, eğer okulu terörize eden gruplar varsa okulun disiplin kurallarının işlemesi ve gerekirse o öğrencilerin okuldan uzaklaştırılmaları gerektiğinin altını çizdi. Aynı kuralların başörtülü öğrenciler için işletildiğini hatırlatan Erdoğan, "Hatta bazı akademisyenler, onlara katılmayan akademisyenler üzerinde baskı oluşturuyor. Ben hocalarımızdan tavırlarını çok net koymalarını bekliyorum." diye ekledi. Çıkan olaylardan dolayı Göktürk - 2 uydusunun yeteri kadar medyada yer almadığından da şikayet eden Erdoğan, "Bakın Göktürk-2’yi konuşabildiler mi? Yazıktır günahtır. 120 milyonluk bir yatırımdır bu. Bu dev yatırımı ben isterdim ki öğrenciler, ‘bize öyle büyük bir salon verin ki biz de bunu canlı izleyelim’ bunu beklerdim” ifadelerini kullandı.

TRT'de katıldığı Enine Boyuna programında gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını cevaplayan Erdoğan, bir soru üzerine TSK İç Hizmet Kanununa ilişkin Milli Savunma Bakanlığı ve Genelkurmay gerekli çalışmaları yaptığını ve önümüzdeki aylarda netleşeceğini söyledi. Uludere hadisesi konusunda da soruları cevaplayan Erdoğan, "Biri sivil diğeri askeri mahkeme süreci çalıştırıyor. Bu konuda Meclis’te kurulan komisyonda raporunu bir iki hafta içinde hazırlayacak. Bunu göreceğiz. Bu konuda devletin üst yetkilileri olarak üzüntülerimizi belirttik. Bakın bir yıl oldu. Bunu sürekli gündemde tutanlar var. Ama Başbağları, Bingöl’ü, Hantepe’yi, Gaziantep’i kimse gündemde tutulmuyor. Niye bunları kimse gündemde tutulmuyor? Kaldı ki burası hassas bir bölge. Burada askere ve hükümete vurmaya çalışıyorlar. Görüntüler çok belirgin değil, burada bir hata olabilir. Ama daha önceki terör saldırılarıyla ilgili ihmal tartışmalarından askerde belli bir hassasiyet var." dedi.

Uludere'de "kasta mahsus" bir şeyi asla düşünmediğini kaydeden Erdoğan, "Burada bir hata olabilir. Uluderelilere ‘örgütlerin oyununa lütfen gelmeyin’ diyorum. Onların malzemesi olmayın. Şu anda yargı mekanizması çalışıyor. Onun sonucunu beklemeliyiz" değerlendirmesinde bulundu.

"HÜKÜMET CEMAAT ÇATIŞMASINA GÜLERİM"

Kendisine "MİT krizi hatırlatılarak, hükümet ile cemaat arasında bir çekişme var mı?" şeklinde bir soru yöneltilen Başbakan Erdoğan, “Ben buna gülerim. MİT konusunda o dönemde atılan adım hiçbir yerde görülmemiştir. MİT’in görevleri içinde olan bir duruma müdahale söz konusudur. Bizim derdimiz terörle mücadelede bir yere varmak” cevabını verdi. Erdoğan, açıklamasına şöyle devam etti: "Bir istihbarat görevi gereği bir adım atacak ve soruşturma açılacak. Bu çok ciddi bir yargı vesayetiydi. Vesayetçiliği ortadan kaldırmadan bireye varamazsınız. Ben risk alıyorum, müsteşarım risk alıyor. Başına her şey gelebilir. Görüştükleri kişiler malum. Ben siyasetçi olarak bu görüşmeyi yapamam, ama onların eli ayağı durumu olan devletteki ajanları, temsilcileri vardır ve bunları yapar. Ada ile de görüşür, adanın kanaatlerini, düşüncelerini arar, sorgular. Neymiş, anlaşmalar yapılıyormuş. Adadaki bırakılacakmış, böyle bir şey söz konusu değil. Bizler mesafe almak istiyoruz. Terörle mücadelede mesafe alma noktasında adayla asla bir görüşme yapmayız ama görüşme yaptırmayız. Adayla görüşmeler halen var. Çünkü netice almamız lazım. Bunun ışığını görüyorsak adımı atmaya devam ederiz."

Terör sorununun çözümü konusunda Milli Birlik ve Kardeşlik projesinin sürdüğünü ifade eden Başbakan, sorunun çözümü için daha önce attıkları adımları sıraladı. Başbakan Erdoğan, “Arkadaşlarımızla bu konuda bundan sonra yapılacaklar konusunda da çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu konuda geçmişte pek çok önemli adım attık. Bunu Tayyip Erdoğan ve hükümetimiz tek başına çözemez. Bölge halkının da bize destek olması lazım” ifadesini kullandı.

CUMHURBAŞKANI'NIN ODTÜ'YE GELMEMESİ TÜBİTAK'IN İHMALİ

Başbakan Erdoğan, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün ODTÜ'deki Göktürk - 2 fırlatma törenine gelmemesi ve ardından başlayan spekülasyonlar hakkında ise “Bu tamamen TÜBİTAK’ın ihmali” dedi.


View the original article here

0 yorum: